قطعه سازان داخلی در كشور چین چه می كنند؟

قطعه سازان داخلی در كشور چین چه می كنند؟ پول من قطعه سازان داخلی در كشور چین چه می كنند؟


عبدالرضا مصری اظهار داشت: «در صنعت خودرو به زیر ساختی وابسته هستیم كه متعلق به ما نیست؛ بنابراین نمی توان به خودكفایی مورد نظر در حوزه تیراژ و كیفیت دست یافت.» وی ادامه داد: «اگر در صنعت خودرو مستقل عمل می كردیم، عوامل موثر در قیمت كیفیت، نظارت و توزیع بدست داخل می بود و می توانستیم اهرم های مورد نظر را كاهش، ارتقا یا جا به جا نماییم.» مصری افزود: «بالغ بر 90 درصد ظرفیت ریلی كشور از نظر حمل بار مبتنی بر واردات قطعات خودرو است. ما نسبت به خودروی داخلی تعصب نشان می دهیم ولی همین قطعه سازان داخلی یك شركت تولیدی هم در كشور چین راه اندازی و سفارشات را در آنجا تولید می كنند.» این نماینده مجلس اظهار نمود: «حتی مدیران خوردوسازی اعتقاد دارند این ساختار، خروجی مورد انتظار را نخواهد داشت و وقتی تصمیم گرفته شود صنعت خودروسازی صد در صد دولتی باشد و یك نظام مثل وزارت صمت پاسخگو باشد یا اینكه كار كلا در دست بخش خصوصی باشد وضعیت قابل حل خواهد بود.» مصری اظهار داشت: «یك مدیر دولتی اگر برای طراحی یك خودرو با یك شركت خارجی قرارداد ببندد، باید صد در صد محرمانه پیش رود؛ ازاین رو باید سفارش یك پلتفرم جدید را بدهد و بایستی 200 میلیارد تومان هزینه كند! اما هیچ مدیری جرات بستن چنین قراردادی ندارد و بلافاصله در مطبوعات، مجلس و دولت مورد خطاب قرار می گیرد.» وی در عین حال اظهار داشت: «بخش خصوصی این هزینه های ریسك را تقبل می كند اما امكان دارد ورشكسته شود. در بسیاری كشورها یك صنعت خودروسازی وجود دارد اما بسیار موفق هم هستند.» 223225

1397/06/05
13:51:29
5.0 / 5
35
تگهای خبر: تولید , دولت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما