۲۵۰۰ كانال چینی از یوتیوب اخراج شدند

۲۵۰۰ كانال چینی از یوتیوب اخراج شدند به گزارش پول من گوگل بیشتر از ۲۵۰۰ كانال یوتیوب مربوط به چین را در جهت كوشش برای پاكسازی اطلاعات نادرست در این پلت فرم اشتراك گذاری ویدیو حذف نمود.



به گزارش پول من به نقل از ایسنا، آلفابت که شرکت مادر گوگل است، اعلام نمود این کانالها در فاصله آوریل تا ژوئن در جهت تحقیقات ما در مورد فعالیت های اثرگذار هماهنگ مربوط به چین حذف شدند. کانالهای مذکور معمولا حاوی اطلاعات اسپم و غیرسیاسی بودند اما شمار اندکی از آنها سیاسی بودند.

گوگل در این خبر که در بولتن سه ماهه خود از فعالیت های مقابله با اطلاعات نادرست منتشر نموده بود، از کانالهای به خصوصی نام نبرد و جزئیات چندانی منتشر نمود و فقط اعلام نمود این ویدیوها مشابه فعالیتهایی بودند که در توییتر و همینطور توسط شرکت تحلیل شبکه اجتماعی گرافیکا شناسایی شده بودند.

از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و مبحث مداخله روسیه در این انتخابات، اطلاعاتی که توسط عوامل خارجی منتشر می شوند مایه نگرانی سیاستمداران و تکنولوژیستهای آمریکایی شده است.

دولت ترامپ هم روز چهارشنبه اعلام نمود تلاشها برای پاکسازی اپلیکیشنهای چینی غیرقابل اعتماد از شبکه های دیجیتالی آمریکا را زیاد می کند و برنامه اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک و برنامه پیام رسان وی چت چینی را تهدیدهای جدی خواند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود تلاشهای آمریکا بر اساس برنامه ای به نام "شبکه پاک" انجام می گیرد و به پنج بخش متمرکز می شود و شامل اقداماتی برای پیشگیری از دسترسی اپلیکیشنهای چینی و شرکتهای مخابراتی چینی به اطلاعات حساس شهروندان و شرکتهای آمریکایی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری تهدید کرد تیک تاک را در آمریکا ممنوع می کند. این برنامه اشتراک گذاری ویدیو در بحبوحه تشدید تنشها میان واشنگتن و پکن، مورد انتقاد کنگره و دولت آمریکا گرفته و تهدید امنیت ملی قلمداد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تیک تاک حالا تا ۱۵ سپتامبر مهلت دارد با مایکروسافت درباره فروش فعالیت های آمریکایی خود به توافق برسد یا با ممنوعیت در آمریکا روبرو خواهد شد.




1399/05/17
13:29:58
5.0 / 5
2527
تگهای خبر: اپلیكیشن , تكنولوژی , دولت , دیجیتالی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما