برندهای نمادین یاهو و AOL فروخته شدند

برندهای نمادین یاهو و AOL فروخته شدند پول من: شرکت وریزون کامیونیکیشنز در قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار، کسب وکار رسانه ای خود که شامل برندهای نمادین یاهو و AOL را فروخت و به فعالیت گران و ناموفق در دنیای رسانه و تبلیغات تمام کرد.



به گزارش پول من به نقل از ایسنا، این شرکت مخابراتی مستقر در نیویورک با وجود صرف بیش از یک دهه زمان و میلیاردها دلار هزینه برای بنای برندهای اینترنتی مستحکم، در فضای تبلیغات اینترنتی به شدت رقابتی که تحت سلطه فیسبوک و گوگل قرار داشت، برای پیشرفت به تقلا افتاد.

وریزون که در سال ۲۰۱۸ ارزش کسب و کارهایش را ۴.۶ میلیارد دلار کم کرد، کسب وکار رسانه ای خودرا که علاوه بر یاهو و AOL شامل برندهای آنلاینی نظیر تک کرانچ، میکرز، رایوت و فلوری می شود، به شرکت آپولو گلوبال فروخت و ۱۰ درصد سهم در آن همچنان خواهد داشت. این شرکت پلت فرم وبلاگ نویسی Tumblr را در سال ۲۰۱۹ به مبلغ نامعلومی فروخت و سال قبل وب سایت خبری هافینگتن پست را به شرکت بازفید فروخت.

کسب و کار رسانه ای وریزون که قبل از این Oath نام داشت و بتازگی وریزون مدیا نام گرفته بود، بعد از نهایی شدن قرارداد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یاهو نام خواهد گرفت. آپولو در شرایطی این قرارداد را منعقد کرده که پلتفرمهای اینترنتی بزرگ بخشهای بزرگی از بازار تبلیغات دیجیتالی را تصرف کرده و تفحص رگولاتوری را درباب شیوه های فعالیتشان برانگیخته اند.

بر اساس گزارش رویترز، وریزون در سال ۲۰۱۹ به دنبال خریدار برای یاهو فاینانس بود و برخی از منابع صنعتی ارزش این کسب وکار را حدود دو میلیارد دلار برآورد کرده بودند. این در حالیست که وریزون حدود ۴.۴۸ میلیارد دلار برای یاهو در سال ۲۰۱۷ هزینه کرد و این تصور را داشت که بیش از یک میلیارد کاربر یاهو مخاطبان قدرتمندی برای تبلیغات آنلاین خواهند بود. این شرکت سرویس ایمیل AOL را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار خریداری نموده بود.





منبع:

1400/02/14
21:03:12
5.0 / 5
1078
تگهای خبر: آنلاین , ارز , اینترنت , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما