طرح مهربانی آغازگر تحول در نظام بانکداری کشور است

طرح مهربانی آغازگر تحول در نظام بانکداری کشور است به گزارش پول من، مشاور رئیس جمهوری با تکیه بر عدالت محوری طرح مهربانی ملی، آنرا نماد بانکداری مردمی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: با همت نظام بانکی، از بحران مکانیزم ماشه هم سرافرازانه عبور خواهیم کرد.



به گزارش پول من به نقل از مهر مشاور رئیس دولت در امور اقتصادی، «طرح مهربانی بانک ملی» را گامی بنیادین در تحول نظام بانکداری کشور دانست و اظهار داشت: این طرح با نگاهی عدالت محور و انسانی، بستری برای تأمین مالی مردم و حمایت هدفمند از بنگاه های کوچک و متوسط فراهم نموده است.
معصومه آقاپور علیشاهی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت دومین سالگرد اجرای «طرح مهربانی ملی» در بانک ملی ایران که با حضور ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحول فرهنگی در بانکداری اظهار داشت: بانک نباید فقط نهادی اقتصادی باشد، بلکه باید به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در خدمت مردم تبدیل گردد.

رویکرد عدالت محور؛ از ایده تا اقدام


آقاپور علیشاهی با تکیه بر طراحی اسلامی و عدالت محور طرح مهربانی، هدف اصلی آنرا پیشرفت سطح رفاه عمومی عنوان نمود و اضافه کرد: بانک ملی ایران با اتکا به اعتماد عمومی و سابقه ۹۷ ساله خود، در اجرای این طرح توانسته است خدمات تسهیلات خرد و کم هزینه را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهد.
او اشاره کرد: این طرح با استفاده از ابزارهای نوین بانکداری دیجیتال، امکان هدایت هوشمند منابع مالی را فراهم نموده و به الگوی تازه ای از بانکداری مردمی تبدیل گشته است.

عبور از شرایط ویژه اقتصادی


مشاور رئیس دولت در ادامه با اشاره به شرایط ایجادشده بعد از فعال سازی مکانیسم ماشه (اسنپ بک) اظهار داشت: هرچند این شرایط ما را با دشواری هایی روبه رو کرده است، اما با همراهی دست اندرکاران سیستم بانکی کشور و همت مدیران متعهد، همچون در بانک ملی ایران، می توانیم از این بحران هم با سرافرازی عبور نماییم.
وی اضافه کرد: بانک ملی از دهه های گذشته با باور و اعتماد مردم شکل گرفته و الان این برند ملی به سرمایه ای اجتماعی و هویتی ماندگار برای کشور تبدیل گشته است.

بانکداری در خدمت مردم


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همان گونه که امام خمینی (ره) تاکید کردند، «بانک باید در خدمت مردم باشد، نه مردم در خدمت بانک». به باور وی، طرح مهربانی ملی ترجمان عملی این اندیشه است.
او همین طور بر اهمیت هدایت صحیح منابع مالی به سوی تولید و بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد و اضافه کرد: در راه توسعه اقتصادی کشور، بانک محور بودن نظام مالی و افزایش کارآیی بانکها در تأمین مالی تولید از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

دستاوردها و چشم انداز آینده


آقاپور علیشاهی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات بانک ملی در حوزه جذب منابع، افزایش سرمایه و پیشرفت شاخص کفایت سرمایه تقدیر کرد و اعلام نمود: گزارش کامل این دستاوردها به زودی به رئیس دولت ارایه خواهد شد.
در پایان این مراسم، از تندیس مهربانی ملی به عنوان نمادی از همدلی، مسئولیت پذیری اجتماعی و بانکداری مردمی در کشور پرده برداری شد.
حرف آخر اینکه آقاپور علیشاهی با تأکید بر طراحی اسلامی و عدالت محور طرح مهربانی، هدف اصلی آن را پیشرفت سطح رفاه عمومی عنوان نمود و افزود: بانک ملی ایران با اتکا به اعتماد عمومی و سابقه ۹۷ ساله خود، در اجرای این طرح توانسته است خدمات تسهیلات خرد و کم هزینه را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهد. او همینطور بر اهمیت هدایت صحیح منابع مالی به سمت تولید و بنگاه های کوچک و متوسط تصریح کرد و افزود: در راه توسعه اقتصادی کشور، بانک محور بودن نظام مالی و افزایش کارآیی بانک ها در تأمین مالی تولید از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.


منبع:

1404/07/29
10:51:42
5.0 / 5
6
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , امور اقتصادی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
کامنت کاربران پول من در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
کامنت:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما

پول من، همراه شما در راه موفقیت مالی