خودروسازان فرانسوی در ایران ماندنی شدند

خودروسازان فرانسوی در ایران ماندنی شدند پول من: ایسنا گزارش داد: برایند اخبار انتشار یافته در ایام اخیر نشان داده است كه علی رغم خروج آمریكا از برجام، خودروسازان فرانسوی در ایران مانده و به همكاری با خودروسازان ایرانی ادامه خواهند داد.



اقدام غیرقانونی و یكجانبه آمریكا در خروج از توافق برجام این پرسش را مطح كرد كه در فضای جدید سرنوشت همكاری خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح بین المللی چه خواهد شد.
در این زمینه بررسی اخبار بین المللی منتشره و مواضع رسمی كشورهای اروپایی نشان داده است كه این كشورها مصمم به حفظ و تعمیق روابط اقتصادی در ایران بوده و با اقدام یكجانبه آمریكا مقابله خواهند كرد.
در جدیدترین رویداد در این زمینه هم به تازگی امانوئل ماكرون رییس جمهوری فرانسه تصریح كرد كه "اتحادیه اروپا فعالیت شركت های خارجی در ایران حتی بعد از خروج آمریكا از توافق هسته ای و بازگشت تحریم ها را تضمین خواهد كرد".
این مواضع نشان داده است كه خودروسازان مطرح بین المللی همچون خودروسازان فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو مشكلی برای ادامه همكاری با شركای ایرانی خود نخواهند داشت، موضوعی كه خبر خوبی برای این شركتها به حساب می آید.
پژو از حدود دو سال پیش دور جدید فعالیت های خود در ایران را با همكاری ایران خودرو شروع كرده و خودروی پژو ۲۰۰۸ بعنوان نخستین محصول آن هم وارد بازار شده است. آن طور كه اعلام شده پژو ۳۰۱ بعنوان دومین محصول شركت مشترك ایران خودرو و پژو (ایكاپ) هم ظرف ماه های آینده وارد بازار خواهد شد.
چند روز پیش مسئولان ارشد پژو در واكنش به خروج آمریكا از برجام اعلام نموده بودند كه مرتبط با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه هستند.
سیتروئن هم از حدود یك سال پیش اجرای قرارداد مشاركت با گروه خودروسازی سایپا را شروع كرده و خودروی سیتروئن C۳ بعنوان نخستین محصول آن هم بزودی وارد بازار خواهد شد.
رنو هم دیگر خودروساز فرانسوی است كه باآنكه بعد از اجرایی شدن برجام روابط خویش را با شركای ایرانی توسعه داد اما به دنبال سرمایه گذاری و تولید مستقل محصولات خود در ایران هم هست.
قرار است رنو با همكاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هلدینگ ناصح، به تولید مستقل محصولات خود در ایران بپردازد كه امور مربوط به اجرایی شدن این قرارداد در سایت بن رو در ساوه در جریان است.
اما گذشته از خودروسازان فرانسوی كه ادامه حضور آنها در ایران قطعی شده است به نظر می رسد حضور هیوندایی بعنوان خودروساز شاخص كره ای هم در ایران ادامه خواهد یافت.
هیوندایی در دو سال اخیر وارد شراكت با شركت كرمان موتور شده و محصولاتی همچون النترا به صورت داخلی سازی شده در ایران مونتاژ می گردد.
اگرچه این خودروساز كره ای به تازگی اظهار نظر رسمی مرتبط با برنامه های خود برای ادامه حضور در ایران نداشته است اما مواضع اتحادیه اروپا و همینطور اخبار غیر رسمی نشان داده است كه این خودروساز كره ای هم برنامه های جدی برای ادامه حضور و گسترش فعالیت های خود در ایران دارد كه همچون آن عرضه توسان داخلی سازی شده تا آخر سال جاری است.

3535

1397/02/29
14:05:24
5.0 / 5
5083
تگهای خبر: بازار , تولید , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما