وزیر اقتصاد اعلام كرد:

دارایی ۷۰۰۰ هزار میلیاردی دولت، ساختار بانكی اصلاح می گردد

دارایی ۷۰۰۰ هزار میلیاردی دولت، ساختار بانكی اصلاح می گردد پول من: وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه ساختار بانكی جهت سبك سازی بانكها باید اصلاح گردد، اظهار داشت: دارایی دولت اكنون ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان است.


به گزارش پول من به نقل از مهر، امروز عصر مراسم معارفه فرهاد دژپسند بعنوان وزیر امو اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار گردید.
دژپسند در این مراسم با اشاره به تقارن روز مبارزه با استكبار جهانی، عملیات محرم و اربعین حسینی با معارفه خود در وزارت اقتصاد، تصریح كرد: این می تواند عامل یك پیام از خودگذشتگی و ایثار باشد. شروع عملیات محرم با سختی هایی همراه بود؛ اما آخر آن به پیروزی منتج شد. آمریكا در اوج جنگ تحریم های اقتصادی را بر ما تحمیل كرد؛ اما باز هم ناكام ماند و نظام تواسنت به حیات خود ادامه دهد.
وزیر اقتصاد اضافه كرد: این عزم را در مجموعه وزارت اقتصاد حس كردم كه آماده عبو از شرایط فعلی هستیم. سرمایه انسانی خوبی در وزارت اقتصاد نهفته و توانایی این سرمایه انسانی هم قابل تحقق است؛ اما نباید تنها به این بسنده كرد؛ چونكه كشور بهره مند از سرمایه های گسترده انسانی است؛ به همین خاطر تشكیل گروه های اندیشه ورزی را در دستور كار خود دارم تا این گروه ها بتوانند وزارت اقتصاد را در تدوین برنامه ها برای عبو از بحران یاری دهند.
وی با تاكید بر اینكه دانشگاه های ما غنی از افراد مجربی است كه تجربه های اقتصادی خوبی دارند، اظهار داشت: ضلع چهارم توانایی های ما بخش خصوصی است كه در شرایط فعلی، می تواند نقش فوروارد را برای ما بازی كند.
دژپسند اضافه كرد: دارندگان كارت طلایی نباید پشت در وزارت اقتصاد بنشینند.
وی با اشاره به اینكه آنچه در جنگ به ما كمك كرد، این بود كه جنگ حیدری و جنگ نعمتی نداشتیم، اظهار داشت: یكی از برنامه های من اهرمی كردن دارایی های دولتی است كه حدود ۷ هزار هزار میلیارد تومان برآورد می گردد كه دارایی كمی نیست. در این دوره سه ساله حداقل باید از ۲۰ درصد این دارایی بعنوان اهرم استفاده نماییم.
دژپسند، با تاكید بر اینكه نباید از دارایی های دولت غافل شد، افزود: ما میتوانیم در شرایط فعلی آنها را به مرحله بروز برسانیم. شركت های دولتی قابلیت زیادی در عبور از بحران و تولید رشد اقتصادی دارند.
وی اضافه كرد: نمی توان تصور كرد شركتی كه سه هزار میلیارد تومان دارایی دارد، نیم درصد بازدهی داشته باشد. آنچه كه قابل واگذاری است، باید واگذار شود و شركتی هم كه قابل واگذاری نیست، باید بعنوان یك تكیه گاه حداكثر بازدهی را داشته باشد.
دژپشند افزود: یك بانك و چند شركت بزرگ را میتوانیم واگذار كنیم؛ حال باید از این سرمایه ها برای اهرم كردن نقدینگی و رشد سرمایه گذاری استفاده نماییم.
وی تصریح كرد: شركت های دولتی نباید بنگاه داری را هم به دوش بكشند. در این مرحله دولت آنچه را كه می تواند باید واگذار كند؛ باید این روند را ادامه دهیم و بانكها هم باید امكان اعطای تسهیلات را داشته باشند.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه اصلاح ساختار بانكی برای سبك سازی بانكها جهت ایفای نقش در اقتصاد كشور ضروری می باشد، تصریح كرد: نظارت بر اجرای برنامه یك وجه مهم تر از خود برنامه است. برنامه خوب كم نداریم اما به خاطر نظارت نادرست، به دست فراموشی سپرده می شوند.
وی با اشاره به اینكه برای خصوصی سازی درست باید سیاست های اصل ۴۴ خوب اجرا شود، اضافه كرد: این مساله نیازمند ملزم كردن بخش خصوصی و تعاونی كشور است.
دژپسند با تاكید بر نیاز اقتصاد كشور به منابع خارجی برای شتاب اقتصادی، اظهار داشت: برای این مساله ما نیازمند استفاده از فاینانس و سرمایه گذاری خارجی هستیم؛ البته اگر قدر سرمایه گذار داخلی را ندانیم سرمایه گذار خارجی هم جذب نمی گردد.
وی اضافه كرد: ما نباید به سرمایه های داخلی اكتفا نماییم. اگر سرمایه گذار خارجی با انبوهی از موانع بانكی، مالیاتی و گمركی دست به گریبان باشد نمیتواند كاری از پیش ببرد.
وزیر اقتصاد افزود: برای رونق سرمایه گذاری باید دستگاه های اجرایی دیگر هم به ما كمك كنند تا نیازهای سرمایه گذاران را برآورده نماییم.

1397/08/13
12:16:32
5.0 / 5
5525
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما