عسگراولادی اعلام كرد:

پس از ۶۴سال، دو ماه است صادراتم را متوقف كردم

پس از ۶۴سال، دو ماه است صادراتم را متوقف كردم پول من: اسدالله عسگراولادی با اشاره به اینكه پس از ۶۴ فعالیت در حوزه صادرات، دو ماه است كه دست از صادرات كالاهای ایرانی كشیده ام، اظهار داشت: صادركنندگان مشكلات بسیاری با سامانه نیما دارند.



به گزارش پول من به نقل از مهر، اسدالله عسگراولادی در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران اظهار داشت: صادركنندگان امروز مشكلات بسیاری را برای صادرات كالاهای خود و فروش ارز حاصل از صادرات دارند، این در شرایطی است كه صادركنندگان نمی توانند ارز حاصل از صادرات خویش را به سامانه نیما بیاورند؛ چراكه خریداران خارجی نیما را نمی شناسند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران اضافه كرد: خریداران خارجی از صادركنندگان درخواست می كنند تا یك بانك را برای واریز وجه حاصل از خرید كالای ایرانی به آنها معرفی نماییم تا مورد تائید باشد، در صورتی كه سامانه نیما یك بانك نیست و تنها تشكیلات صرافی بانك مركزی است.
وی خاطرنشان كرد: صادرات در حال حركت به سمت تعطیلی است و بر این اساس، پیش بینی ما این است كه فصل بهار ۹۸ را یك فصل خیلی سخت برای اقتصاد ایران خواهد بود. پس در مورد صادرات نیز، اتاق بازرگانی باید زمان گذاشته و حتی جلساتی را با رئیس كل بانك مركزی برگزار كند تا این مشكلات را بتوان حل كرد.
عسگراولادی اظهار داشت: بانك مركزی دقیقا به صادركنندگان بگوید كه سامانه نیما چیست و یك صادركننده باید چطور با آن كار كند، این در شرایطی است كه كار كردن با نیما امكان ندارد و دو ماه است كه برای نخستین بار پس از ۶۴ سال، صادرات خویش را تعطیل كرده ام.

1397/10/25
14:42:16
5.0 / 5
4490
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما