رییس كل بانك مركزی اعلام كرد

نرخ منطقی ارز از روز شنبه، بانك مركزی بر بازار ارز مسلط است

نرخ منطقی ارز از روز شنبه، بانك مركزی بر بازار ارز مسلط است پول من: رئیس كل بانك مركزی با بیان هیچیك از بنیان های اقتصادی تعیین كننده نرخ ارز تغییری نكرده است، اظهار داشت: روز شنبه بازار ارز بطور جدی با نرخ منطقی به مانند چند روز گذشته، كار خودرا آغاز می كند.



به گزارش پول من به نقل از بانك مركزی، عبدالناصر همتی كه برای دیدار با فعالان اقتصادی و مسئولان آذربایجانی پنجشنبه (۲۳ خرداد) به این استان سفر كرده است، درباب تأثیر سفر «آبه شینزو» نخست وزیر كشور ژاپن بر نوسانات بازار ارز اظهار داشت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره برداری از ابزارهای سیاسی برای برهم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند، در اینجا باید یادآور شوم هیچیك از بنیان های اقتصادی كه تعیین كننده نرخ ارز است، تغییری نكرده و بانك مركزی بر بازار مسلط است. بدین جهت به مردم عزیزمان اطمینان می دهم كه از نظر مبانی اقتصادی مشكلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم.
وی، درباب هدف از سفر خود به این استان عنوان كرد: هدف از سفر به استان آذربایجان شرقی لبیك گفتن به فعالان و مسئولان اقتصادی این استان بوده است تا این گونه از نزدیك مسائل اقتصادی در رابطه با صادرات، پولی و بانكی و ارزی را بررسی و ارزیابی نماییم.
رئیس شورای پول و اعتبار ضمن اشاره به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی عنوان كرد: این استان از نظر تولید و صادرات جزو استان های كلیدی و مهم كشور است، پس از آنجایی كه امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نام گذاری شده است، درصددیم نیازهای تولیدكنندگان را مدنظر قرار داده و آنها را تأمین نماییم.
همتی با ظالمانه خواندن تحریم های آمریكا مقابل كشورمان اشاره كرد: یكی از اهداف اصلی ما رشد صادرات غیرنفتی كشور و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی كشور است كه امیدواریم امروز و فردا طی جلسات مشترك با فعالان اقتصادی، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بتوانیم این مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
رئیس كل بانك مركزی همین طور درباره اهداف اقتصادی سفر «آبه شینزو»، نخست وزیر كشور ژاپن به ایران اظهار داشت: در دیداری كه چهارشنبه شب نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهوری كشورمان داشتند و بنده نیز حضور داشتم، درباره روابط دوجانبه، گسترش روابط اقتصادی و مالی میان دو كشور، سرمایه گذاری كشور ژاپن در بخش هایی از اقتصاد كشورمان نظیر بهداشت و محیط زیست بحث و گفت و گو شد. خوشبختانه روابط دیرینه ای با كشور ژاپن داریم و بطور قطع با این سفر روابط ایران و ژاپن تقویت می شود.
وی در ادامه اضافه كرد: امروز با وجود تلاش های نوسان گیران، هیچ خریدی در صرافی های بانكی كشورمان وجود نداشت و این در حالی بود كه قیمت زیر ۱۳ هزار تومان بود. بدین جهت تاكید می كنم این جریان گذراست و باید به این نكته توجه داشت كه در بازار ارز آنچه اهمیت دارد بازار حواله است و این یكی از موفقیت های بانك مركزی بوده است كه در حدود سه ماهی كه از شروع سال قبل چیزی در حدود ۹، ۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای كالاهای وارداتی انجام شده است. پس در شرایط فعلی راه های خوبی را برای تأمین درآمد ارزی كشور تأمین كرده ایم و به امید خدا این روند را ادامه می دهیم و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و روز شنبه بازار ارز بطور جدی با نرخ منطقی به مانند چند روز گذشته، كار خودرا آغاز می كند.
همتی درانتها اشاره كرد: با روندی كه برای صادرات غیرنفتی و نیز راه هایی كه برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی كشور پیدا كردیم این مسائل را پشت سر خواهیم گذاشت و همان گونه كه مقام معظم رهبری نیز در نام گذاری سال با عنوان «رونق تولید» تاكید كرده اند، ما نیز تمام برنامه ریزی مان را بر این امر متمركز كردیم و امیدواریم واردات محدودتر و صادرات با قدرت و شدت بیشتری ادامه یابد و ما شاهد توسعه و پیشرفت كشورمان به صورت مستقل و در قالب اصولی و سالم باشیم.

1398/03/24
13:18:07
5.0 / 5
4290
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما