پیشبینی یك فعال بازار از قیمت طلا

پیشبینی یك فعال بازار از قیمت طلا به گزارش پول من باشگاه خبرنگاران نوشت: روند معاملاتی بازار طلا در ایام گذشته نشان داده است كه نرخ سكه با تاثیر پذیری از دلار، روند نزولی را در پیش گرفته است.


روند معاملاتی طلا، سكه و حتی ارزها در هفته ای كه سپری شد، نزولی و تا حدودی معقول به نظر می رسد؛ به نحوی كه حتی با تنش های تجاری آمریكا با كشورهای مهم دنیا همچون چین و افزایش نرخ جهانی طلا در بازارها، قیمت سكه در ایران كاهش پیدا كرد.

اونس جهانی طلا در هفته ای كه گذشت از نرخ یك هزار و ۳۱۴ دلار به یك باره به سمت عدد یك هزار و ۳۴۴ دلاری جهش پیدا كرد، خیلی از كارشناسان بین المللی در حوزه طلا این جهش قیمتی را مستقیما به تنش تجاری آمریكا با چین و كشورهای مبدا تجارتش قلم داد می كنند.

اما نكته قابل تاملی كه در بازارهای ارز، سكه و طلای كشور حاكم است، روند نزولی و همینطور ثبات در معاملات است. به نحوی كه كشتی آرای رئیس كمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف كشور و محمدولی رئیس انجمن صنفی كارفرمایان صنعت طلا و جواهر با تایید تخلیه حباب قیمتی طلا به دلیل مدیریت بازار ارز، این روند را ادامه دار پیشبینی می كنند.
محمد كشتی آرای، رئیس كمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف كشور اظهار نمود: هفته ای كه گذشت، علیرغم افزایش نرخ جهانی طلا، بازارهای كشور شاهد كاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سكه بودند هر چند همچنان این حباب قیمتی وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: منظور متخصصان طلا و جواهر و سایر بازارها از حباب قیمتی، نرخ كاذبی است كه خارج از منطق اقتصادی بر بازارها به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا حاكم می شود.

كشتی آرای در ادامه بیان كرد: هرگاه بانك مركزی به مدیریت و نظارت جدی در بازار ارز و خروج دلالان ارزی از این بازار دقت نظر داشته باشد، بازار سكه و سایر بازارها هم تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد نوسانات می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به كاهش میزان تقاضا در بازار طلا، اظهار داشت: در ماه رمضان و حتی یك ماه پس از آن، ما شاهد افزایش فروشندگان طلا و كاهش خریداران این كالا بودیم كه همین مبحث هم یكی از عوامل كاهش نرخ طلا است.

كشتی آرای در انتها برای پیشبینی قیمت مسكوكات در هفته های آینده، اظهار داشت: انتظار ما از بازار، ادامه روند كاهش نرخ ارز و به تبع آن كاهش نرخ طلاست، هرچند شاید در این بین نوساناتی هم در انتظار بازارها باشد كه كاملا طبیعی است. مهم ایجاد ثبات در بازار سكه و طلا بود كه خوشبختانه درصد بالایی از آن محقق شده است. ۲۲۳۲۳۱

1398/03/26
14:45:21
5.0 / 5
4327
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما