رشد چشم گیر بورس در نخستین روز هفته

رشد چشم گیر بورس در نخستین روز هفته به گزارش پول من ایسنا نوشت: معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید كه شاخص كل این بازار با ورود به كانال ۶۰۰ هزار واحدی، ركورد جدیدی را شكست.


شاخص كل بازار سرمایه در اولین روز هفته با ۱۰ هزار و ۸۰۳ واحد صعود وارد كانال ۶۰۰ هزار واحد شده و رقم ۶۰۸ هزار و ۵۷ واحد را ثبت نمود. شاخص كل با معیار هم وزن هم با ۱۷۳۷ واحد رشد به رقم ۲۱۵ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. در این روز معامله گران یك میلیون معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال انجام دادند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مباركه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذشاتند. بانكهای ملت و تجارت، گلوكوزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مباركه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانك صادرات ایران نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.
شاخص كل فرابورس هم با ۴۳ واحد صعود رقم ۷۷۷۱ واحد را ثبت نمود. در این بازار ۶۰۴ هزار معامله انجام شد كه ۳۲ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال ارزش داشت. پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را در فرابورس داشتند. فهرست نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع كاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان كرمان، صنایع ماشین های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و بانك دی تشكیل شده بود. 223227

1399/01/24
23:45:12
5.0 / 5
3099
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما