در اولین روز هفته رقم خورد؛

شاخص كل بورس وارد كانال۱۶۶هزار واحدی شد، رشد ۵۳۶ واحدی شاخص كل

شاخص كل بورس وارد كانال۱۶۶هزار واحدی شد، رشد ۵۳۶ واحدی شاخص كل پول من: بورس تهران نخستین روز هفته را با روندی مثبت به آخر رساند و شاخص كل با رشد ۵۳۶ واحدی پایان یافت.



به گزارش پول من به نقل از بازار سرمایه، بورس تهران بعد از آنكه در هفته گذشته ۰.۵ درصد بازدهی مثبت شاخص كل بر جای گذاشت، نخستین روز هفته را هم با روندی مثبت به آخر رساند. بر همین مبنا شاخص كل بورس تهران با رشد ۵۳۶ واحدی پایان یافت تاذ وارد كانال۱۶۶ هزار واحدی شود. شاخص هم وزن هم امروز صعودی شد و حدود ۱۶۰ واحد ارتقا یافت.
پایان هفته طلایی برای بازارهای جهانی یكی از مهمترین دلایل روی خوش سهامداران به نمادهای كالامحور در نخستین روز هفته بود. بر همین مبنا امیدواری به بهبود روابط تجاری آمریكا و چین بار دیگر اهرم قدرتمندی برای رشد بازارهای جهانی شد.
با وجود اینكه در ایام پایانی هفته شاخص دلار آمریكا روند مثبتی را پشت سر گذاشت، اما كامودیتی ها و نفت هم در راه رشد قرار گرفتند. بر همین مبنا نفت برنت طی این مدت توانست از مرز ۶۰ دلار عبور كند و در كانال ۶۲ دلاری قرار گرفت. كامودیتی ها هم در روز جمعه با بازدهی مثبت به كار خود آخر دادند.
امروز همینطور شاخص كل فرابورس (آیفكس) هم با افزایش ۱۹ واحدی بر روی رقم دو هزار و سه واحد نشست.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شركت های باپالایش نفت بندر عباس با ۲۰۳ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۶۲ واحد و پتروشیمی پارس با ۱۰۹ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شركت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۲۶ واحد، بانك ملت با ۵۰ واحد و بانك تجارت با ۴۳ واحد كاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش كشیدند.
از سوی دیگر، ارزش كل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیشتر از ۵۳۰ میلیارد تومان نمایش داده شد كه ناشی از دست به دست شدن یك میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۶۱ هزار و ۶۳۱ نوبت داد و ستد بود.
تغییر مالكیت روزانه بورس هم همچنان به نفع حقیقی ها باقی ماند. بدین سان خالص تغییر مالكیت روزانه بورس تهران به حدود ۳۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین خرید بازیگران خرد در گروه فرآورده های نفتی بود و در مقابل حقوقی ها بیشترین حمایت را از بانك ها داشتند.

1397/10/30
13:29:19
5.0 / 5
5083
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما