كاهش كم سابقه مصرف سوخت در هند

كاهش كم سابقه مصرف سوخت در هند تقاضا برای سوخت در هند ماه میلادی گذشته تحت تأثیر ادامه شیوع كرونا كه مانع فعالیت اقتصادی و حمل و نقل شده است، كاهش بیشتری پیدا كرد و بزرگترین كاهش ماهانه از آوریل را به ثبت رساند.



به گزارش پول من به نقل از ایسنا، موارد مبتلا شدن به ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه از ۴.۳ میلیون نفر گذشت و هند را در رتبه دوم جهان از نظر آمار مبتلا شدن به کووید ۱۹ قرار داد.

آمار وزارت نفت و گاز طبیعی هند نشان داد فروش سوختهای پالایش شده که عامل تقاضا برای نفت می باشد، در اوت ۷.۵ درصد نسبت به ژوییه کاهش پیدا کرد و بزرگترین کاهش ماهانه را از آوریل داشت.

شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" پیشبینی خود از تقاضای هند برای نفت در سه ماهه چهارم سال جاری را با اشاره به افزایش موارد مبتلا شدن به کرونا و ابهامات نسبت به اقدامات محدودکننده بیشتر، به میزان ۰.۴۳ میلیون بشکه در روز کم کرد.

مصرف دیزل که یکی از معیارهای کلیدی در رابطه با رشد اقتصادی بوده و حدود ۴۰ درصد از فروش سوختهای پالایش شده در هند را تشکیل می دهد، حدود ۱۲ درصد در اوت نسبت به ژوییه کاهش پیدا کرد و به ۴.۸۵ میلیون تن رسید. تقاضا برای دیزل بر اساس سالانه حدود ۲۰.۸ درصد کاهش داشت. کاهش فروش ماهانه دیزل کندی رشد اقتصادی و فعالیت صنعتی را نشان داده است.

فروش بنزین در اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲.۳۸ میلیون تن رسید اما در مقایسه با ژوئیه ۵.۳ درصد رشد کرد و به ۲.۲۶ میلیون تن رسید چونکه مردم به جای حمل و نقل عمومی، ترجیح دادند از وسایل شخصی استفاده کنند.

اقتصاد هند در سه ماهه دوم در نتیجه سقوط هزینه مصرفی، سرمایه گذاریهای خصوصی و صادرات به علت قرنطینه وضع شده در اواخر مارس برای مقابله با شیوع کرونا، ۲۳.۹ درصد کوچک شد.

موسسه رتبه بندی و پژوهش هند که بازوی هندی موسسه اعتبارسنجی فیچ است، پیشبینی کرده که اقتصاد هند در سال مالی جاری که از آوریل شروع شده است، ۱۱.۸ درصد کوچک شود.

سیل شدید در بعضی از ایالتهای هند مانند گجرات، آسام و اودیشا هم زندگی را مختل کرده و به فعالیت اقتصادی و ساخت و ساز لطمه زده است.

فروش نفتا در اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱.۰۷ میلیون تن رسید و نسبت به ژوئیه ۱۶.۴ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، فروش قیر که برای جاده سازی استفاده می شود در اوت نسبت به اوت سال قبل ۳۹.۱ درصد رشد داشت اما بر اساس ماهانه ۱۸ درصد کاهش نشان داد.





منبع:

1399/06/20
11:31:33
5.0 / 5
2243
تگهای خبر: آمار , اقتصاد , بنزین , چك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما